Wednesday, August 21, 2013

Penyenaraian hitam peminjam PTPTN dalam CCRIS ditangguhkan 21/08/2013 6:53pm PUTRAJAYA - Kerajaan bersetuju menangguhkan cadangan menyenaraikan peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) dalam Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) dengan kerjasama Bank Negara, kata Menteri Pendidikan Kedua, Datuk Seri Idris Jusoh. Beliau berkata, perkara itu diputuskan pada mesyuarat Jemaah Menteri hari ini dan tindakan selanjutnya atau tindakan lain akan ditentukan selepas menerima pandangan semua pihak kelak. "Kementerian perlu mencari punca kenapa para peminjam gagal membayar pinjaman kerana kerajaan bukannya hendak memufliskan para peminjam yang bermasalah kerana kementerian sentiasa fleksibel dan terbuka dalam menyelesaikan masalah ini," katanya. Beliau berkata demikian pada sidang media selepas menghadiri majlis rumah terbuka Aidilfitri anjuran Kementerian Pendidikan di sini hari ini. - Bernama Share on print More Sharing Services 0 Rencana Utama!» Ternak rusa, popularkan kampung Ternak rusa, popularkan kampung Buang darah dalam longkang Varia!» Masjid Cina Ipoh catat sejarah MASJID Muhammad mula dibuka pada 4 Ogos lepas. Masjid Cina Ipoh catat sejarah Seni jujur kanak-kanak Iklan@KOSMO! Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0821&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_20.htm#ixzz2cbWDtze0 Hakcipta terpelihara

21/08/2013 6:53pm

PUTRAJAYA - Kerajaan bersetuju menangguhkan cadangan menyenaraikan peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) dalam
Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS) dengan kerjasama Bank Negara, kata Menteri Pendidikan Kedua, Datuk Seri Idris Jusoh.
Beliau berkata, perkara itu diputuskan pada mesyuarat Jemaah Menteri hari ini dan tindakan selanjutnya atau tindakan lain akan ditentukan selepas menerima pandangan semua pihak kelak.
"Kementerian perlu mencari punca kenapa para peminjam gagal membayar
pinjaman kerana kerajaan bukannya hendak memufliskan para peminjam yang bermasalah kerana kementerian sentiasa fleksibel dan terbuka dalam menyelesaikan masalah ini," katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas menghadiri majlis rumah
terbuka Aidilfitri anjuran Kementerian Pendidikan di sini hari ini. - Bernama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...