Sunday, May 10, 2009

Pengurusan Kewangan yg Betul BAHAGIAN 2:

asalamualaikum wbt...

Saya amat bersyukur kepada mereka yang memperkenalkan pengurusan kewangan ini.Saya telah mengikuti kaedah2 yang diberikan oleh beliau dan sekarang telah pun menjadi kenyataan.


cuma di sini saya nak kongsi dengan anda semua , bagaimana duit OD boleh menjadikan kita mendapat ASET dan Bonus sekali gus.

Cara2nya ialah:

1. Seperti saya memang hendak membuat sebuah Rumah Banglow , 2 tingkat, dengan nilai RM250 000 bila menjelang 2020 , saya telah mmebuat pinjaman dalam Bank Rakyat sebanyak RM100 000.

2. Duit ini saya telah jadikan sijil ASB dengan yuran RM10 ler kat ASB Office.

3. Cagarkan sijil itu dengan agen ASB seperti CIMB, RHB. Dan saya telah mencagarkan sijil kepada bank CIMB. Prosesnya memakan masa selama 2 bulan baru saya dapat duit... ntahlah pegawai tu lampi sangat. so dapat la 90% dari sijil bersamaan dengan RM90k jer.

4. RM65k saya laburkan supaya ia menjadi RM120k dalam masa beberapa bulan... dan nasihat saya kalau nak laburkan duit OD tu cari la tempat yang amat selamat seperti ASB ke atau kalau nak main FOREX , laburkan je tapi syaratnya belajar forex la dahulu... nanti lebur pula duit tu heheheh

5. Sijil tadi akan memberikan dividen setiap hari tetapi akan dikira awaltahun seterusnya la.... takkan tak tau kot.
contoh: Sijil ASB 100k dicagarkan, dividen 7% so bonus dapat rm7000.
dah dapat bonus...

6. sekarang duit od tu dibelanjakan hendak buat rumah.... paling cikaipun kalau buat rumah masa sekarang RM 90 tu memang cukup... apatahlagi jika ia dilaburkan pasti meletuppppppppppp untungnya.

so sekarang saya dah dapat Sebuah rumah bungalow dan bonus tiap tahun.......

ada lagi...

Kalau tak dapat bayar RM90k tu sebab dah ada rumah saya nasihatka supaya jual je sijil tu kat bank supaya kita tidak dikenakan bunga lebih tinggi...

TERPIKIR JUGA.... BODOHNYA JUAL SIJIL...
BAGI SAYA MEMANG NAK PINJAM BUAT RUMAH JE... DARIPADA PINJAM N BUAT RUMAH JAWABNYA JUST DAPAT RUMAH JER, BONUS TARAKKKKKK..

KALAU BUAT PINJAMAN DAN BUAT OD , TAK KISAH LAH DUIT RM100K TU HANGUS SEBAB DAPAT RUMAH DAN DAPAT BONUS....

TU JERRRRR
WASALAM

PS Saya akan buat od supaya kereta Prado saya akan dapat dibayar menjelang 2010... heheheh....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...