Monday, May 18, 2009

Britney Spears boros

membelanjakan RM641,442 untuk dua anaknya." title="BRITNEY yang berbelanja RM3.31 juta sebulan hanya
membelanjakan RM641,442 untuk dua anaknya." border="0" width="250" height="378">
BRITNEY yang berbelanja RM3.31 juta sebulan hanya
membelanjakan RM641,442 untuk dua anaknya.

LOS ANGELES: Bintang pop, Britney Spears mungkin seorang jutawan tapi dia sebenarnya tidak bijak menguruskan pendapatannya.

Britney dilapor memperoleh pendapatan lebih RM41.3 juta tahun lalu tetapi dia membelanjakan RM36.4 juta dalam tempoh hanya 11 bulan hingga hujung Disember tahun lalu.

Dia sememangnya terkenal suka berbelanja mewah dan audit yang diserahkan kepada mahkamah Los Angeles mengesahkan dia berbelanja kira-kira RM3.31 juta sebulan.

Penyanyi itu kini kembali menikmati kejayaan dalam kariernya sebagai penyanyi selepas dua tahun berdepan masalah mental hingga menyebabkan dia dirawat di pusat psikiatrik.


Britney yang kini mengadakan konsert jelajah dunia menghabiskan RM1.63 juta untuk menggaji pengawal dan RM677,000 untuk membayar gaji kakitangan.

Jumlah itu jauh berbeza bagi seorang bintang dianggar bernilai RM326.1 juta tapi berbelanja hanya RM641,442 untuk anak-anaknya.

Britney juga menghabiskan RM10.87 juta untuk membayar 17 peguam berlainan sekali gus menimbulkan kebimbangan terhadap kebarangkalian hartanya mungkin semakin berkurangan.

Lebih separuh dituntut mereka yang dipertanggungjawab memantau estetnya manakala sebahagian lagi diberikan kepada bekas suami, Kevin Federline untuk membiaya kos guaman yang ditanggung keluarganya.

Dia agak bernasib baik kerana hak penjagaannya dan juga estetnya kerana ia sedikit sebanyak berjaya mengawal sikapnya.

Namun, ia bagaimanapun gagal menghalang dia berbelanja dengan boros.

Kos sara hidupnya dianggar berjumlah RM489,000, kemungkinan besar akibat senaman dan dietnya.

Meskipun tiada pecahan terperinci dilakukan, sumber menyatakan, Britney menghabiskan RM27,171 sebulan untuk mengekalkan kecergasannya.

Britney akan mengadakan konsert di London bulan depan dan statusnya sebagai diva pastinya menyebabkan dia sekali lagi berbelanja mewah, seperti yang dilakukannya tahun lalu apabila menghabiskan RM3.8 juta.

Sumber dari Hotel Dorchester yang akan didiaminya menyatakan, Britney meminta sebuah kamar yang tidak pernah diduduki perokok, pelembab udara dipasang di semua sudut, majalah edisi terbaru dan juga bunga segar yang akan disusunnya sendiri disediakan di kamar itu.

Namun paling pelik ialah Britney akan membawa bantalnya sendiri dan pengawalnya pula akan tidur di luar kamarnya. - Agensi

Namun agak pelik kerana dia lebih banyak berbelanja menjaga keselamatan dan juga membayar kakitangannya daripada untuk dua anak lelakinya, Sean Preston, tiga dan Jayden James, dua.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...