Saturday, August 15, 2009

Shah Rukh Khan ditahan di Newark

Shah Rukh Khan

MUMBAI: Bintang Bollywood Shah Rukh Khan berkata beliau berasa marah dan terhina selepas ditahan dan disoal siasat di lapangan terbang Amerika Syarikat.

Khan, 43, antara aktor India paling terkenal, dalam perjalanan ke Chicago untuk sambutan kemerdekaan India hari ini apabila beliau ditahan di Lapangan Terbang Newark.

“Saya benar-benar diganggu mungkin kerana nama saya Khan. Mereka tak benarkan saya lalu," katanya kepada pemberita di India menerusi khidmat pesanan ringkas. Selepas beberapa jam disoal siasat, beliau dibenarkan membuat panggilan dan terus menghubungi konsulate India yang segera mendapatkan pembebasan beliau.

“Ia sesuatu yang tidak perlu. Saya rasa marah dan terhina," kata Khan yang baru selesai menjalani penggambaran selama sebulan di AS untuk filem terbaru berjudul “My Name is Khan” yang mengisahkan pengalaman seorang lelaki Islam menghadapi tekanan perkauman.

Seorang konsul AS di India memberitahu rangkaian televisyen India bahawa mereka berusah mendapatkan penjelasan berhubung insiden itu. - Reuters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...